Van den Heuvel Engelen Infra
Hoe een familiebedrijf zijn merk
én zichtbaarheid versterkte

  • Restyling huisstijl
  • Video opnames
  • Bedrijfsvideo
  • Advertenties
  • Powerpoint template
  • Figma webdesign

Een bedrijf met karakter

Van den Heuvel Engelen Infra is een echt familiebedrijf, opgericht in 2002 door de broers René, Ton en Dirk. Drie van de zes broers uit een boerengezin die hun krachten bundelden en uitgroeiden tot een serieuze speler in de wereld van infrastructuur en groenprojecten. Hun wortels liggen in het buitengebied, hun kracht in samenwerking en ondernemerschap.

Logo vandenheuvelengeleninfra

Van videovraag tot merkverhaal

Green Communicatie kwam in beeld toen Van den Heuvel vroeg om een nieuwe bedrijfsvideo. Zoals altijd bij Green begon het daar niet. We stelden vragen: Wat wil je vertellen? Wat is het echte verhaal? Al snel bleek dat het fundament sterker kon. We zijn samen het traject ingegaan om de merkidentiteit te ontrafelen en aan te scherpen – met behulp van onze bewezen brand design methodiek.

Work vandenheuvelengeleninfra
Van den Heuvel Engelen Infra overons

Van ‘Infra-Groen’ naar ‘Van infra tot groen’

Tijdens het traject met de broers van Van den Heuvel Engelen Infra werd al snel duidelijk waar hun onderscheidende kracht ligt: hun brede betrokkenheid bij projecten, van begin tot eind. Of het nu gaat om utiliteitsbouw of andere infraprojecten, de broers zijn vaak al vanaf de eerste planfase actief. Ze schuiven aan in het bouwteam, denken mee over het bouw- en inrichtingsproces, verzorgen het grondwerk en nemen tot slot vaak ook de afronding voor hun rekening zoals straatwerk en of de groenvoorziening.

Deze aanpak – waarbij zij het volledige traject begeleiden – is kenmerkend voor hun manier van werken. In hun eerdere communicatie werd dit al deels benoemd met de aanduiding ‘Infra-Groen’, maar die term raakte de kern nog niet. Tijdens één van de merksessies stelde Green een ogenschijnlijk eenvoudige maar krachtige aanpassing voor: voeg twee woorden toe en maak er ‘Van infra tot groen’ van.

Met deze toevoeging werd de volledige werkwijze van het bedrijf in één zin gevangen. Het onderstreept hun betrokkenheid van A tot Z en geeft richting aan hun merkverhaal. Deze nieuwe merkbelofte vormde het uitgangspunt voor het aanscherpen van de merkidentiteit en het ontwikkelen van de nieuwe communicatiestrategie en visuele uitingen.
 

Heldere structuur en merkarchitectuur

Samen met de drie broers brachten we hun dienstverlening in kaart. Dit leidde tot zes herkenbare expertises:

  1. Grondwerk
  2. Sloopwerk
  3. Cultuurtechniek
  4. Utiliteitsbouw
  5. Riolering
  6. Energienetwerken

Deze structuur vormde de basis voor de opbouw van de nieuwe website en de verdere merkarchitectuur.

Vdh expertises
Vdh desktop

Nieuwe website van A tot Z

GREEN verzorgde de volledige vernieuwing van de website, van structuur en contentstrategie tot het schrijven van alle webteksten op basis van de aangescherpte merkidentiteit. Het ontwerp werd uitgewerkt in Figma en vervolgens gerealiseerd in Craft CMS – een krachtig en flexibel systeem dat garant staat voor snelle laadtijden, een gebruiksvriendelijke beheeromgeving en uitstekende schaalbaarheid en veiligheid.

Bezoek de website »

Visueel sterk: beeld zegt alles

De projecten van Van den Heuvel Engelen worden door het hele land vastgelegd door GREEN. We werken deze beelden en verhalen uit tot sterke, waardevolle referenties waarmee VDH kan laten zien wat ze doen én hoe ze projecten aanpakken.

We maken daarbij gebruik van dronebeelden, timelapse-video’s, fotografie en interviews.

Met dit materiaal realiseren we onder meer inspirerende projectverhalen op de website, een nieuwe overkoepelende bedrijfsvideo en halfjaarlijkse video-updates voor personeel en netwerk.

Samen bouwen aan zichtbaarheid

Green blijft betrokken bij de groei van Van den Heuvel Engelen Infra. We voeren tweemaandelijks overleg, verzorgen content en middelen, denken mee over zichtbaarheid en genereren leads. 

Denk aan:

  • Testimonials van klanten
  • Social media campagnes
  • Interviews met relaties

Resultaat: een merk met uitstraling en groeipotentie

De nieuwe merkidentiteit en professionele presentatie hebben hun effect bewezen. Het bedrijf groeit door, de zichtbaarheid is vergroot en de waardering – intern en extern – is gegroeid. Met Green als vaste partner in merkbouw en communicatie blijven de broers bouwen aan hun toekomst. Van infra tot groen. En verder.

 

Benieuwd hoe Van den Heuvel Engelen Infra de samenwerking met Green ervaart?

Lees hier de review van René van de Heuvel, algemeen directeur.

Jouw agri brand versterken?

Neem dan contact met ons op.