Als boerenzoon kan ik me goed verplaatsen in de emoties en keuzes van mensen uit de agrisector. Toen ik in 1994 mijn communicatiebureau startte, gespecialiseerd in de internationale agribusiness, voelde dat als een logische stap.
Vanaf het begin van mijn avontuur in de agri-communicatie was ik gefascineerd door het waarom. Waarom kiest een ondernemer voor een bepaald merk? Waarom profileert een agribedrijf zich op een specifieke competentie? Die vragen trokken me steeds dieper het vak van branding in.
Een van de mooiste uitdagingen daarin is om samen met bedrijven op zoek te gaan naar de kern van hun bestaansrecht – en die merkessentie vervolgens zo compact en krachtig mogelijk te verwoorden. Vanuit die basis help ik om consistent merkgedrag te bevorderen. Als alles klopt, geeft dat échte voldoening.
Wat ik het meest fascinerend vind aan de agrarische sector? De mechanisatie. Tot op de dag van vandaag is landbouwmechanisatie een van mijn grote passies. Vooral de ontwikkelingen op het gebied van automatisering en robotisering volg ik op de voet.