Stef kan heel goed de juiste kritische vragen op het juiste moment stellen en de grote lijnen bewaken. Daardoor vind ik hem op strategisch vlak heel waardevol en is hij een fijn klankbord. Ik ken Stef al sinds 2000, toen ik in de pluimveehouderij werkzaam was als commercieel directeur. Hij kent de agriwereld op zijn duimpje en weet welke gevoeligheden in de markt spelen. Stef is in staat om onze ideeën te vertalen naar een concept dat precies weergeeft wat wij willen vertellen en weet hoe we de aandacht van onze klant kunnen vangen. We hebben bijvoorbeeld een beweegbare vloer ontwikkeld die voorkomt dat een zeug op haar biggen staat. Hiervoor hebben we een rekentool gebouwd waarin potentiële kopers kunnen uitrekenen wat het rendement op hun investering is. Deze tool is een effectief middel om kopers over de streep te trekken. Stef heeft de vormgeving ervan verbeterd en ervoor gezorgd dat de tool goed vindbaar is op internet.
Soms loopt Stef wat ver op de troepen vooruit, maar daardoor houdt hij ons ook scherp. Positief eigenwijs noem ik dat. Zo heeft hij voor onze merkbekendheid een aantal mooie sociale mediacampagnes ontwikkeld. Al blijf ik het soms toch lastig vinden om die wereldwijd effectief uit te rollen omdat ieder continent weer andere sociale mediakanalen gebruikt. Ook is Stef een groot voorstander van Asana, een handige bron om bestanden vanuit te delen en normaliter ook een efficiënt communicatiemiddel. Maar als ik in het buitenland ben, ontbreekt het soms aan een goede internetverbinding en blijkt bellen toch handiger.